top of page

Brommobiel Vakantie 2010

Op 19 Augustus 2010 ben ik begonnen aan mijn reis door Engeland, Ik was van plan om vroeg te vertrekken maar dat pakte helaas anders uit, Ik moest n.l. nog het een en ander inkopen en reis klaar maken.

Ik reed uiteindelijk pas om iets van 14:00 weg van huis op weg naar Oostende Ferry Terminal, onderweg ging het niet bepaald makkelijk want de ene na de andere beruchte C9 weg (verbod voor o.a. brommobielen) kwam ik tegen in Nederland op weg naar België.

Maar eenmaal dichterbij de Westerschelde tunnel ging het al beter, ook al had ik het fietspad van de Zeelandbrug gebruikt wat uiteraard niet mag maar het was wel makkelijk omdat ik de weg via de Pijlerdam niet wist.

Ik had met Connexxion gebeld voor transport door de Westerschelde tunnel, helaas was het niet eerder mogelijk dan 22:00. Het ging alleen nog heel lang duren voor het 22:00 zou zijn, dus ik ging maar wat rusten. Toen ik wakker werd van mijn ingestelde alarm was het ondertussen 21:45, dus ik reed naar de opstapplek van Connexxion.

Das best wel raar je besteld transport door de tunnel en hun vertellen je dat er een bus komt, dan denk ik aan een groot voertuig waar je je wagen inrijdt maar nee het is een klein busje met een aanhanger. Toen de brommobiel was vast gezet op de aanhanger en ik de chauffeur betaald had en we op weg waren naar Terneuzen, vertelde de man dat als hij nog 5 min. langer had gewacht hij was weg gereden terwijl ik afgesproken had om 22:00. Maar het is blijkbaar de bedoeling dat je bij de bushalte blijft wachten, ik was echter op de parkeerplaats gaan staan achter het Tolhuis.

Eenmaal aan de andere kant vervolgede ik mijn weg naar Oostende maar eenmaal uit Nederland hoefde ik niet meer binnen. Als brommobilist is belgië een ideaal land om door heen te rijden omdat Nederlandse brommobielen een kenteken hebben mogen wij gebruik maken van vele autowegen(geen snelwegen)

Ik kwam om en nabij de nacht aan op de Terminal van Dl Lines te Oostende, echter vertrok mijn ferry pas ’s morgens, ik kon gelukkig met een bijbetaling regelen dat ik de eerst volgende afvaart mee mocht en dus eerder in Ramsgate zou aan komen.

Om 05:00 AM (06:00 Nederlandse tijd) kwam ik aan op de Ramsgate ferry Terminal, na alle papieren en controles van de Douane te hebben afgehandeld mocht ik het terrein verlaten. Ik ben toen naar de nabij gelegen Mac Donalds gereden en heb daar onder het genot van een Engels ontbijt, mijn wifi uitgetest op mijn laptop. Vanaf de Mac heb ik gelijk erna me ouders op de hoogte gebracht dat ik veilig in Engeland was aangekomen , na de maaltijd ben ik op weg gegaan naar de eerste camping in Sixpenny Handley.

Engeland is echt een groot verschil met Nederland en België, want als je de weg opkomt zie je alle voertuigen die al op de baan rijden, uitwijken zodat jij veilig kan invoegen.

Als je eens wilt hoe zwaar mijn wagen was afgeladen(kwam door de tent) en de max. snelheid niet hoger lag dan 60 km/u, en bijna op de bodem van de schokdempers lag. Ik kwam aan bij een kruising waar ik rechtdoor moest de berg op, maar wel even 22% en me wagen niet harder ging dan 30 km/u, hij begon erg te roken ik kwam er al snel achter dat ik met minder gas geven net zo hard omhoog reed.

Ik heb diverse dingen bezocht in Engeland zoals bijvoorbeeld: de Engelse riviéra in Torquay met daar in de zelfde plaats ook een grot uit de prehistorische tijd, Buckfast Abby en de otter opvang met vlinderkas in Buckfastleigh, en niet te vergeten Becky Falls in Dartmoor National Park, en het Sea Live Centre Plymouth.

Tevens ben ik in mooie dorpen en steden geweest in zuid Engeland, en als hoogtepunt het Dartmoor National Park, het zien van de foto’s dan wel de video’s is niet genoeg om te omschrijven hoe het daar eruit uit ziet maar wel kom je daar echt tot rust. In dat park gelden andere regelgevingen zoals dat de dieren daar voorrang hebben, ze lopen dus ook echt over de weg en steken zomaar over.

Helaas heb ik niet al mijn 2 weken vakantie volbracht want de laatste 5 dagen had ik meer dan alleen regenbuien, ik heb toen besloten om de vakantie te beëindigen en ben toen terug naar Ramsgate gereden. Onderweg kwam ik vaak borden tegen met Flood(overstroming) daarvan heb ik er zelf een gevonden, toen ik erdoor reed begon mijn wagen licht te slingeren buiten het feit dat ie zwaar beladen was. En geloof het of niet maar die plassen kunnen verdomd diep zijn, goed genoeg dat het water over je motor kap stroomt of dat je wagen los van het wegdek komt.

Hoe dan ook regen of geen regen, Engeland bijft mij inspireren en zal altijd interessant blijven. Ik heb over de afstand van 600 km van Buckfastleigh tot aan Ramsgate zo’n 12 uur gedaan, ook omdat ik soms moest omrijden vanwege de overstromingen.

Eenmaal weer terug op Belgische grond moest ik helaas via Antwerpen terug rijden i.p.v. de Westerschelde tunnel omdat bij Connexxion het systeem eruit lag konden ze geen tunnel transport regelen. Ik heb het geweten mooi weer en vakantie periode in België dus ik in de file omdat ze ook aan de weg bezig waren en er geen andere route mogelijk was volgens de Tomtom.

Maar uiteindelijk ben ik toch nog veilig thuis aangekomen van de 2 lange maar ook vermoeiende dagen reizen.


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page